12/22/2012

God jul!

 Jag tog av mig skämskoftan och for till skridskobanan i Kungsträdgården, Stockholm. Jag ville ha roligt. Därför tog jag mod till mig och bad några turister att åka med mig. De hade lika roligt som jag. Ibland får man påverka sitt öde och liksom se till att nåt händer.

På julafton kommer jag sitta ensam, men i sällskap av en gastkramande spännande bok. Vilket förträffligt tillfälle att få hänge sig åt läsning. Jag ska läsa om Ingrid Betancourt som satt som gisslan i djungeln i 6,5 år. Att läsa om henne ger mig styrka. Många människor har det svårt inte bara på julafton. Men någon kraft får dem att överleva och ta sig igenom de mest hemska ting. Alla får inte ett lyckligt slut så som Ingrid Betancourt, men jag känner att så länge jag tror på det goda så hjälper det mig framåt. En dag i taget. God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar